Felanmälan - fastigheten, gemensamma utrymmen
Föreningen har avtal med Tesåb för avhjälpande av fel i själva fastigheten (tekniska system såsom trapphusportar, ventilation, gemensamma utrymmen, gården och fasader). Tesåb ska t.ex. kontaktas när någonting är trasigt i ett allmänt utrymme, exempelvis en ytterport som inte går att stänga eller lampor i gemensamma utrymmen som är trasiga.
Felanmälan till Tesåb görs antingen via webformulär på https://www.tesabfastighet.se/felanmalan/ eller via telefon 013-31 22 01 (måndag-torsdag 8-16, fredag 8-12). Akuta ärenden, händelser där hus och liv är i fara, anmäls till 013-20 32 30 (utanför ovanstående kontorstid) samt omedelbar kontakt tas med styrelsemedlem som är hemma.
Du kan om du vill som bostadsrättsinnehavare kontakta Tesåb även för eget bruk och då kommer faktura direkt till dig.
När det gäller hiss är det Kone som kontaktas och garageport Östgöta portservice, enligt nedan.
Tesåb: https://www.tesabfastighet.se/felanmalan/ eller telefon 013-31 22 01 (måndag-torsdag 8-16, fredag 8-12).
Hiss: Kone, 0771-50 00 00 (vid jour, kontakta någon i styrelse innan felanmälan)
Garageport: Östgöta portservice 013-37 50 51, felan@portservice.se
Felanmälan – bostad
Med anledning av att femårsbesiktningen nu är slutförd står vi som lägenhetsinnehavare själva för att åtgärda eventuella fel.
Rutin vid eventuellt försäkringsärende i lägenhet
- Medlem kontaktar styrelsen ang försäkringsärende
- Om besiktningsman behöver titta på skadan är det ok att medlem ber TryggHansa om detta
- Medlem har all kontakt med hantverkare och försäkringsbolagen. Faktura på arbetet ställs till medlem/försäkringsbolag
Brf Ekkällan 3 brfekkällan3.se |
JM - Hus att trivas i www.jm.se |